HalfLife-2.nl Forum
Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferences Registration is free! Calendar Find other members Frequently Asked Questions Search Home  
HalfLife-2.nl Forum : Powered by vBulletin version 2.3.4 HalfLife-2.nl Forum > Off-Topic > Technische Helpdesk > probleempje met games
  Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
microsoftman
Headcrab

Registered: Apr 2009

probleempje met games

hallo

ik heb vadaag scc gekocht met hl-2 erbij maar ik heb een probleem met beide. als ik hl2 start zet het spel het op de requirments van mijn pc maar die zijn hoog dus heb ik het overal laag gezet en speel nog altijd laggy. als ik hl speel schokt met scherm en geluid dus kan ik het nie goed spelen. en als ik op css wil spelen gaat het helemaal niet, ik zie het laad scherm maar mijn pc herstart automatisch.

ik heb mijn pc zelf ineen gezet ik heb een msi k9a... moederbord met 1 gb ram de processor weet ik niet maar ik denk wel da het een dual core of quad core is ik heb windows xp.

is dit geneog om te helpeb zo nee zal ik thuis eens moeten kijken lol. alvast bedankt

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 24-04-2009 08:23 PM
microsoftman is offline Click Here to See the Profile for microsoftman Click here to Send microsoftman a Private Message Find more posts by microsoftman Add microsoftman to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
JurgenKnops
HalfLife-2.nl Admin

Registered: Nov 2004

Hallo microsoftman,

Ben je er zeker van dat je de laatste drivers hebt voor je videokaart? Zoniet is dat altijd aan te bevelen...

Daarnaast is het ook verstandig om te weten dat je de beste prestaties haalt zonder iets op de achtergrond te hebben staan dat met internet verbonden is... Denk daarbij vooral aan torrent/download programma's en dergelijke.

Wellicht kun je ook een poging wagen met dit artikel op de Steam Support Wiki.

Mocht je er dan niet uitkomen, kun je altijd verder vragen . Succes!

Old Post 25-04-2009 12:25 PM
JurgenKnops is offline Click Here to See the Profile for JurgenKnops Click here to Send JurgenKnops a Private Message Visit JurgenKnops's homepage! Find more posts by JurgenKnops Add JurgenKnops to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
microsoftman
Headcrab

quote:
Originally posted by JurgenKnops
Hallo microsoftman,

Ben je er zeker van dat je de laatste drivers hebt voor je videokaart? Zoniet is dat altijd aan te bevelen...

Daarnaast is het ook verstandig om te weten dat je de beste prestaties haalt zonder iets op de achtergrond te hebben staan dat met internet verbonden is... Denk daarbij vooral aan torrent/download programma's en dergelijke.

Wellicht kun je ook een poging wagen met dit artikel op de Steam Support Wiki.

Mocht je er dan niet uitkomen, kun je altijd verder vragen . Succes!

nee het heeft er niets mee te maken ik heb juist mijn computer geformateerd en kan nog steeds niet spelen. als ik mijn pc weer opstart staat er een systeemfout en dat het iets te maken heeft met device driver. ik heb juist gezein ook dat ik een standaart grafische kaart heb van 126 of zo iets en dat hij HD bestendig is maar waarom kan ik het dan niet spelen =(

Old Post 26-04-2009 12:28 AM
microsoftman is offline Click Here to See the Profile for microsoftman Click here to Send microsoftman a Private Message Find more posts by microsoftman Add microsoftman to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
JurgenKnops
HalfLife-2.nl Admin

Wat voor informatie krijg je in die foutmelding naar voren?

Old Post 26-04-2009 01:09 PM
JurgenKnops is offline Click Here to See the Profile for JurgenKnops Click here to Send JurgenKnops a Private Message Visit JurgenKnops's homepage! Find more posts by JurgenKnops Add JurgenKnops to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
microsoftman
Headcrab

quote:
Wat voor informatie krijg je in die foutmelding naar voren?

geen enkel gewoon dat het hersteld is van een erge fout een stopfout maar voor de rest niets ik heb mijn drivers geupdate en nog steeds niets

Old Post 26-04-2009 05:36 PM
microsoftman
Headcrab

wel i have another problem now i installed the game on an other computer but i played a little while like 4 houres and now when i try to start the game it doesn't start i see the box with preparing to launch css and then nothing. it doesn't start anymore is that a problem i can fix?

Old Post 26-04-2009 06:41 PM
JurgenKnops
HalfLife-2.nl Admin

Voor het bovenstaande (we zijn een Nederlandse community hoor ) kun je proberen de ClientRegistry.blob in je steam installatie map te verwijderen. Herstart Steam zodat deze zichzelf weer kan bijwerken gezien hij het bestand (een soort update bestand) weer moet verkrijgen/updaten.

Over dat andere raad ik je aan eens in de logboeken van Windows te kijken om erachter te kunnen komen wat het precieze probleem is dat met het opstarten speelt... Noteer de tijd wanneer het gebeurt en ga naar de Windows logboeken en zoek daar naar kritieke fouten (indien hulp nodig zie http://www.computertotaal.nl/web/Ar...s-logboeken.htm).

Old Post 28-04-2009 12:38 PM
microsoftman
Headcrab

quote:
Voor het bovenstaande (we zijn een Nederlandse community hoor ) kun je proberen de ClientRegistry.blob in je steam installatie map te verwijderen. Herstart Steam zodat deze zichzelf weer kan bijwerken gezien hij het bestand (een soort update bestand) weer moet verkrijgen/updaten.

Over dat andere raad ik je aan eens in de logboeken van Windows te kijken om erachter te kunnen komen wat het precieze probleem is dat met het opstarten speelt... Noteer de tijd wanneer het gebeurt en ga naar de Windows logboeken en zoek daar naar kritieke fouten (indien hulp nodig zie http://www.computertotaal.nl/web/Ar...s-logboeken.htm).

lol sprry was juist aan het spelen en ik realiseerde me niet dat ik engels typte xD maar ja ik ben dus naar een computer winkel gestapt vandaag na school moest er toch zijn voor mijn 2de ram geheugen en ik ben te weten gekomen dat mijn on board graphische kaart enkel goe is voor op internet foto's en videos te zien =/ dus ben ik van plan een nieuwe graphische kaart te kopen.

bedankt voor de hulp en sorry voor de last =S

Old Post 28-04-2009 09:19 PM
JurgenKnops
HalfLife-2.nl Admin

Geen last hoor! Vragen zijn altijd welkom! Ook in de nabije toekomst als je met vragen zit...

Onboard kan problemen geven ja. Om het beste te halen uit je games is een aparte videokaart wel een vereiste... Had er zelf nog niet naar gezocht, naar het type nummer dat je doorgaf. Excuses . Anders hadden we al eerder tot de conclusie kunnen komen natuurlijk... hoewel laptops hl2 ook prima kunnen draaien...

Succes in ieder geval!

Old Post 28-04-2009 09:47 PM
All times are GMT. The time now is 01:44 AM. Post New Thread    Post A Reply
  Last Thread   Next Thread
Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Forum Jump:
Rate This Thread:

Forum Rules: